• 1401/01/23 - 08:50
  • - تعداد بازدید: 94
  • - تعداد بازدیدکننده: 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زندگی دوباره خانم 48 ساله فسایی با اقدام به موقع کارشناسان اورژانس

خانمی 48 ساله که از تنگی نفس و درد قفسه سینه شاکی بود بعد از گذشت چند دقیقه ...

 
 به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان فسا
سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ طی تماس تلفنی با ستاد عملیات و مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فسا مبنی بر تنگی نفس و درد قفسه سینه خانمی در میانشهر (۳۵ کیلومتری فسا) بلافاصله یک دستگاه آمبولانس و تیم عملیاتی از پایگاه اورژانس نصیرآباد به محل مأموریت اعزام شدند.
 کارشناسان اورژانس حاضر بر بالین بیمار اظهار داشتند خانمی ۴۸ ساله از تنگی نفس و درد قفسه سینه شکایت داشت که اقدامات درمانی از قبیل اکسیژن درمانی، پایش قلبی و دارو درمانی شروع و بصورت استراحت مطلق به داخل آمبولانس انتقال داده شد که بعد از گذشت چند دقیقه و در مسیر انتقال به بیمارستان، وخامت حال بیمار بیشتر و دچار ایست قلبی-تنفسی شد.
  با تخلیه شوک الکتریکی و فشردن قفسه سینه و احیا به مدت ۱۵ دقیقه توسط کارشناسان اورژانس ، بیمار دارای ضربان قلب و تنفس خود به خودی شد و با فعال کردن کد ۲۴۷ (درمان بیماران حاد قلبی) بیمار به واحد آنژیوگرافی بیمارستان حضرت ولی عصر ( عج) فسا رفت و طی پیگیری به عمل آمده بیمار به بخش CCU منتقل و شرایط وی مساعد و تحت درمان می باشد.
 همشهریان گرامی:
در صورت بروز علائم درد قلبی (درد قفسه سینه، تنگی نفس، عرق سرد، تهوع و استفراغ و...) ابتدا خونسردی خود را حفظ و بیمار را در وضعیت راحتی قرار دهید و با سامانه ۱۱۵ تماس و به دقت به آموزش های کارشناسان ستاد ارتباطات اورژانس گوش دهید چرا که خود می توانید کمک به بیمار کنید. در ضمن در حین آموزش هایی که از طریق تلفن به شما داده می شود همزمان آمبولانس نیز به آدرسی که اعلام کرده اید اعزام می شود.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6078
محمد حسین یدالهی
خبرنگار

محمد حسین یدالهی

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: